Kun mielessä sattuu olemaan mielenkiintoinen tuote, jonka voisi ottaa omaksensa tulee suurimmalle osalle ensin mieleen metsästää käsiinsä Googlella järkevin tarjous kyseiselle tuotteelle. Se ei välttämättä jokaisella kerralla olekaan yhtä helppoa sillä kannattavin tarjous tavarasta tai palvelusta on monta kertaa haudattuna syvälle netin sokkeloihin. Päällimmäisin vaikeus tarjoustuotteiden metsästäjälle on se tosiasia, että alennuskoodit, tarjoukset kuten myös ns. cashbackit on siroteltuna ympäri verkkoa eikä laadukasta tarjoustuotteita julkaisevaa sivustoa näytä kovin helposti osuvan silmiin.

Asiakkaan kannalta on harmillista, että useita tarjoussivuja päivitetään hitaasti. Silloin kun kohdalle on viimein osunut houkuttelevalta näyttävä huipputarjous käyttäjä havaitseekin, että se on  vanhentunut kauan sitten. Loppuneet tarjoukset lähinnä ihmetyttävät kävijää,kun tarjouslinkin napsauttaminen ohjaa vain ja ainoastaan yrityksen etusivulle. Tarjousmetsästäjää vainoaa myös toinen harmillinen asia:  Hämäräperäiset affiliate -linkit, joitten taakse tuotteet liian yleisesti kätketään. Kohde tämänkaltaisilla linkityksillä on todella usein jokin ulkomainen nettisivu. Jos suomalainen tarjous sattuu olemaan saatavilla lähes vastaavalla hinnalla niin harvoin kuluttaja jaksaa lähteä postittamaan ulkomailta asti. Ei ole lisäksi minkäänlaisia vakuuksia ulkolaisen esineen laadukkuudesta tai takuuasioista. Suomalaisen firman kanssa asioitaessa on voimassa varmemmin laki kuluttajansuojasta. Monella kertaa kävijä kääntää katseensa siltikin ulkomaisen tarjouksen puoleen, koska suomea puhuville asiakkaille kohdennettuja tarjoustuotteita näyttää olevan esillä melko rajattu määrä ulkomaisiin suhteutettuna.

Hyvä puoli kävijän vinkkelistä näyttää olevan, että kehitystä on aidosti havaittavissa. Kehään ilmaantuu koko ajan uusia yrityksiä kamppailemaan tarjousten etsijöistä. Löytyy Facediili, Groupon, Cityshoppari ja paljon muuta. Edellä kerrotuissa palveluissa on kuitenkin eräs näkyvä puute: Firmojen markkinoimat tarjoukset eivät ole kyllin mielekkäitä hintakilpailusta tietoiselle asiakkaalle. Usein käyttäjälle tulee selväksi tarjouksen oikea laita vasta päädyttyään tilausvahvistukseen. Palvelua mainostetaan kyllä näkyvästi, mutta kaiken kaikkiaan tarjouksen puoleensavetävyys ei riitäkään ostoksen tekemiseksi. Tietty valitettava asia tämänkaltaisten web sivujen kanssa tuntuu olevan, että sopimuksen ehdot ovat useasti asiakkaan vinkkelistä mutkikkaita tai joissakin tapauksissa jopa harhauttamiseen pyrkiviä. Näiden  kyseisten saittien hämäryyttä lisää tämän päälle agressiivinen roskaposti, minkä uhriksi käyttäjä ajautuu varoittamatta antaessaan tietonsa jollekin äsken ilmoitetuista sivustoista. Kuluttajan kannattaa tiedostaa tämän lisäksi se, että kyseiset firmat eivät ole toimitusnopeuden kanssa mitattuna sieltä äkkinäisimmästä päästä. Kahdenkin kk:n viivästykset ovat normaaleja. Ensimmäisenä mieleen tuleva järkeenkäyvä syy pitkiin toimituksiin voi olla olematon varasto, joten veloitettu tavara tilataan ulkomailta asti ja vasta siinä tapauksessa, kun uusi maksu on kirjattu järjestelmään.

Alku on aina nihkeää, mutta ulkomailta tuttu ilmaisten tuotteiden ja huipputarjouksien välittäminen kootusti yhden sivuston kautta onkin rantautumassa hyvää vauhtia toimintamallina myös tänne pohjolaan. Aika kertoo, mitkä esimerkkimme tuoreista toimijoista selviytyvät ja rupeavat tarjoamaan oikeasti houkuttelevia  tarjoustuotteita. Kilpailu tarjouksia metsästävistä asiakkaista alkaa taatusti olemaan tiukkaa.